Nízke sebavedomie, pocity menejcennosti, traumy

recovered_jpeg-digital-camera_835-002.jpgOd malička, od vtedy ako sa pamätám som bola ustráchané dieťa. Vždy mi chýbalo sebavedomie. Cítila som pocity menejcennosti. Nie, že by som si sama seba necenila, to nie. Poznala som sa. Poznala som aj svoje zlé ale aj svoje dobré stránky. Poznala som svoje nedostatky ale aj svoje kvality. Môj pocit menejcennosti a chýbajúce sebavedomie sa vzťahovalo na to ako som si predstavovala, že sa na mňa pozerajú iní ľudia.

Toto ovplyvnilo veľkú časť môjho života. Moje neúspechy. Cítila som sa nesmierne zle v spoločnosti ľudí. Na koho som sa pozrela, čítala som z jeho tváre posmech, neúctu, poníženie. Bolo to vcelku dosť desivé. Bránila som sa protiútokom, aj keď žiaden nebol treba. Vyhýbala som sa priateľstvám, stretnutiam všade, kde to len bolo možné. Bola som veľmi utiahnutá. Bála som sa aby ma niekto „nezranil“. Priateľky, ktoré som mala si vždy našli mňa. Nikdy som to nebola ja, ktorá by niekoho oslovila.

Začala som hľadať čo by mi pomohlo. Ako by som to všetko zmenila. Našla som rôzne metódy, učila som sa ich, vzdelávala som sa a skúšala na sebe.  Robím to doteraz. Najvýznamnejšiu zmenu do môjho života priniesla metóda EFT. Pomohla mi najviac. Učila som sa u tých najlepších. A urobila som dobre.

Pochopila som aká je pravda.  Bolo to potom ako som na sebe pracovala. Menila som samu seba. Už teraz viem, že ľudia sú v skutočnosti iní ako som si ich ja predstavovala. Pochopila som, že veď ľudia sú väčšinou presne takí ako som ja. Niet sa čoho báť.

Zmenila som v sebe nastavenia, ktoré boli nesprávne a ktoré mi bránili žiť šťastný a plnohodnotný život. Zmizla z môjho života nepretržitá únava, pocity menejcennosti, strach, vzťahovačnosť, bojazlivosť, hanblivosť, traumy. Začala som sa mať rada.

Stal sa zo mňa iný, nový človek. Som spokojná a vyrovnaná. Traumy môjho života sú minulosťou. Získala som späť svoje stratené sebavedomie.

Oľga Michalková, terapeut energetickej psychológie & EFT:

This entry was posted in Články and tagged , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

